Zoeken in deze blog

donderdag 3 januari 2013

Kapucijners voor kids

Bij wijze van uitzondering, twee recepten op één dag. Omdat het morgen vrijdag is.

Een snelle en makkelijke tussendoor die gegarandeerd elke weerstand tegen groenten bij kinderen uitsluit. Lekker op de vrijdag, krantje erbij..! Begrijp mij niet verkeerd: Ik hou van koken en van de kinderen, maar wat kan ik verlangen naar een lekkere krant en daarna nog een tijdschrift met een diep bord met dit heerlijke gerechtje dat mijn moeder vroeger voor mij maakte.

Bijna junkfood, maar dan zelfgemaakt!

Genoeg voor 4 personen

2 grote blikken kapucijners
spekjes
4 uien
10 augurken in stukjes
schenkstroop
1,5 el mosterd
zout en peper

Bruin stokbrood en gezouten roomboter

Kapucijners in het vocht uit het blik verwarmen. Niet koken hoor.

Ui snipperen. De spekjes uitbakken in een klontje boter. Ik gebruik biologisch vlees (Bussumerstraat) daar komt bijna geen vet uit. De spekjes met een schuimspaan uit de pan nemen en de ui in het vet uit de spek 5 minuten zachtjes bakken. Vuur laag. Een paar eetlepels van het vocht van de augurken en mosterd toevoegen. Kapucijners afgieten. Alle ingrediënten bij elkaar. Scheut stroop, zout en peper toevoegen en even roeren.

Op tafel de stroop neerzetten dan kan je zelf nog wat toevoegen.

Als je ervoor zorgt dat je altijd een verpakking biologische spekjes in je vriezer hebt en een blik jonge kapucijners in je kast, zit jij goed!! (met je krantje) Haal die spekjes nou maar gewoon, krijg je geen spijt van, en verder kost dit toch helemaal geen zak. Dus. Varken blij. Kindjes blij. Jij blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten